vineri, 24 ianuarie 2014

Doi doctori extraordinari: dr. Valentina Uscatescu (Fundeni) si dr. Cornelia Dima (Polizu-Sanador)

ODaca nu s-ar fi intamplat sa ma binecuvanteze Bunutzul cu Capshunica, n-as fi stiut niciodata ce sabie a lui Damocles sta deasupra capului. Am realizat ce noroc am avut acum noua ani, cand s-a intamplat accidentul de motocicleta.

Pe scurt, am descoperit ca am o trombofilie ereditara cauzata de cinci mutatii genetice. "Multumita" acestor mutatii, sangele meu poate face trombi (cheaguri) oricand si oriunde, de nu stii de unde ti s-a tras. Cea care si-a dat seama ca e posibil sa "beneficiez" de astfel de necaz a fost doamna doctor Cornelia Dima (colegii ii spun Luminita), o femeie blanda, dar scarbita de sistemul sanitar romanesc. Faptul ca am mai pierdut doua sarcini peste 10 saptamani si apoi a fost liniste pe aripa asta a facut-o sa creada ca e vorba despre o forma de trombofilie. Exista posibilitatea sa mai fi avut sarcini, dar sa le fi pierdut in putine saptamani, astfel incat nu am realizat ca sunt insarcinata. 

In fine, doamna Dima m-a trimis pachet sa fac un test genetic, numit "panel complet de trombofilie". In el sunt cuprinsi toti potentialii factori coagulanti (vreo noua la numar) care s-ar putea zapaci de cap si ar putea cauza tampenii in organismul unui om, mai ales in acela al unei femei insarcinate. Pana la venirea rezultatelor, doctorita Dima mi-a prescris Aspenter, o aspirina pentru cardiaci, de 75 mg, preventiv. Si bine a facut. Surpriza, dupa cea a pretului analizei (1.000 lei la www.geneticcenter.ro), a venit dupa doua saptamani, cand am vazut negru pe alb ceea ce nu credeam ca mi se poate intampla mie. Insa - cum zice americanul - e o "conditie" mostenita, nu e ceva ce ar fi stat in puterea mea sa tratez. Printre recomandarile geneticianului care lucrase probele, era si aceea de a face un consult hematologic. Ce dracu' o fi aia? Am lasat-o, pentru moment, deoparte, cat m-am luptat cu niste hipertensiune arteriala rebela. Pana acum doua saptamani, cand, inainte de a merge la o sedinta a invatatorilor, am trecut pe la Institutul Hematologic din str. Dr. Felix si am incercat sa obtin niste raspunsuri. Putine, de altfel, insa bune. Doamnele care au fost dragute sa ma ajute mi-au recomandat-o pe dr. Valentina Uscătescu/Uscățescu, nici ele nu stiau bine numele.

Cum am ajuns acasa, m-am lipit de tableta si da-i si cauta. Am gasit numai pareri bune si cuvinte de lauda la adresa doamnei doctor. M-am lamurit ca se numeste Uscătescu si, tot citind despre dumneaei, am intalnit si informatia ca vine la spital la ora 6.00 dimineata. Nu prea mi-a venit sa cred ca exista oameni atat de dedicati, care vin atat de devreme la job. Ei bine, acum cateva zile, fara spaga, fara trimitere, doar cu un morman de analize pe locul din dreapta al lui Ticolino, intram in curtea Spitalului Fundeni. Era 5.30 dimineata. Eu, doi-trei bodyguarzi, o ploaie marunta si enervanta, frigul si bezna. Cam atat. (Spitalul asta, din pacate, mi-a furat multe inimi si intotdeauna a avut o rezonanta aiurea.)

Tot ce pot sa va spun este ca doctorita Uscatescu nu a venit la ora 6.00, ci la 5.45, urmata indeaproape de o doamna asistenta scunda, dragutza foc, usor in varsta, pe nume Viorica Țâru. Nici nu am simtit cand mi-a recoltat sange, apoi i-am lasat ditamai biblioraftul cu analizele pe care le aveam, ca sa poata stabili tratamentul. La 6.20 ieseam din curtea spitalului, cu ochii mari de uimire si cu recomandarea sa ma duc sa-mi tin orele si sa ma intorc dupa ora 12.00, dar pana la ora 16.00. Niciuna dintre ele doamnele asistente si nici doamna doctor nu au primit nimic, nici macar un buchet de flori. Pe un alt blog, cineva o descria pe doamna doctor ca un fel de Dr. House. Intr-adevar, nu este la fel ca alti medici, insa este o valoare in domeniul hematologiei si tare mi-e teama ca, odata cu primirea permisului aceluia de libera practica, medicina romaneasca va mai pierde un om de milioane. Un om care munceste 12 ore pe zi pentru un salariu mizerabil de 1.100 ron, care face cercetare, descopera lucruri importante, salveaza vieti si pe care statul il rasplateste cu un kilogram de lamai, sa dreaga gustul...

...M-am reintors la Fundeni la 12.30. A durat vreo doua ore pana mi-a citit si mie "horoscopul", dar nu inainte de a ma lua deoparte si de a-mi explica toate implicatiile acestei afectiuni pe care o am. "O sa ma injure", i-a zis doctorita asistentei, "dar scrie acolo: mareste doza de aspirina de la 75 la 100 mg, pana in saptamana 25, apoi pana la nastere Clexane inj. 0.4 sau Innohep inj. 0.35". Citisem pe net despre Clexane si ma asteptam la el. Este o forma de heparina injectabila. Aceste injectii se fac in burta, zilnic, pana la finalul sarcinii si inca sase saptamani dupa. Sper sa mai am locusoare unde sa pot intepa :)

Azi am fost la doamna Dima, cu rezultatul de la Fundeni, mi-a ajustat dozele medicamentelor, mi-a recomandat alte vitamine etc. si m-a intrebat unde vreau sa nasc. As fi putut naste la Sanador, mama a fost dragutza si s-a oferit sa ma ajute, insa m-am hotarat sa merg in continuare la Polizu, pentru ca am mare incredere in medicii de acolo. Doamna Dima s-a pensionat si s-a mutat cu jobul la Sanador, nu va mai veni la Polizu de luna viitoare. Mi-a recomandat un alt doctor, la fel de sufletist, pe Laurentiu Pechi. Prietenele mele au nascut cu el sau el le-a supravegheat sarcina pana la termen si-mi povestisera despre el, insa eu am vrut mortis la doamna Dima. 

Din pacate trebuie sa ma despart de dumneaei, insa - o spun cu mana pe inima - rar intalnesti oameni de o astfel de valoare. Calma, atenta la detalii, fara spagi, fara insistente sa mergi la consultatii in privat... O bomboana de femeie! 

Respectul meu pentru dr. Uscatescu si dr. Dima, pentru as. Viorica Taru si pentru toti cei care isi fac meseria fara a uita o secunda ca prin mainile lor Dumnezeu toarce firul vietii noastre. Jos palaria in fata medicilor!

57 de comentarii:

Ana spunea...

Buna Kali Mera!

Sa inteleg ca in prezent tu esti insarcinata. Doamne ajuta sa fii bine si sa duci sarcina la bun sfarsit, fara probleme si sa ai un bebe sanatos.

Vreau sa te intreb si eu cateva lucruri.
Imi poti spune si mie mai detaliat ce include acest "panel complet de trombofilie"? Eu am 4 sarcini pierdute, 2 in faza destul de avansata ( 16-20 saptamani ) si dupa multe "cautari" am ajuns la concluzia ca trombofilia a fost una din cauzele acestor pierderi. Am deficit de Proteina S...
Nu sunt din Bucuresti si as dori sa ajung la Fundeni la D-na Dr. Uscatescu, pentru ca la Medsana, clinica la care mai merge dansa este cu lista de asteptare si deja sunt vreo 90 de persoane inscrise...iar asta inseamna ca dureazaaaa pana imi vine randul.
Cand ai fost la dansa, ce anume a dorit sa vada prima data? Oricum o sa iau tot dosarul cu mine, dar as dori sa stiu ce conteaza mai mult, sa le am pregatite mai "in fata".
Si te-as ruga, daca imi poti spune, cum ajung la sectia d-nei doctor? Eu am mai fost la Fundeni cu tatal meu, dar in afara de sectia de Urologie, nu prea stiu pe acolo.

Multumesc anticipat,

Ana

Kali Mera spunea...

Buna, Ana!

Panelul complet de trombofilie l-am facut la Genetic Center, a durat vreo 2 sapt pana am primit rezultatele (prin e-mail). http://www.geneticcenter.ro/informatii/16/pachete-analize/
Costa 1.000 de lei. Nu stiu daca este neaparat cel mai ieftin, insa am ajuns acolo la recomandarea dr. Dima si, din cate am analizat pe la alte laboratoare, mi s-a parut scorul cel mai mic.

Cand mergi la Fundeni, odata cu eprubetele de sange recoltate acolo, iti opreste si dosarul cu analizele complete. Eu i-am aratat primul lucru analiza genetica, pentru ca ala era motivul pentru care ajunsesem acolo. Se uita si la morfologiile fetale atent, cauta orice semnulet de intarziere in crestere a fatului. De puricat iti purica oricum tot dosarul de analize, asa ca procedezi cum vrei. In principiu, ar fi bine ca analiza proteinei s sa fie mai la inceput, stie dumneaei ce are de facut mai departe.

Intrarea in curtea Spitalului se face din sos. Fundeni, prima cum vii dinspre Dna Ghica. Clinica de Hematologie este la et. 2, intr-o cladire care iti creeaza impresia unui bloc. Poti intreba bodyguarzii (te opresc oricum pt taxa auto - 1,5 lei).

Daca vrei, lasa-mi un contact (mail sau tel) si te indrum sau ne intalnim joi dimineata (20 martie) acolo. Eu aterizez in jur de 5.30. Pup si-ti tin pumnii!

Ana spunea...

Am inteles.
O parte din aceste analize le am facute, doar ca sunt din 2010-2012 si nu cred ca mai sunt relevante.

Cred ca inainte sa ajung la dansa o sa-mi repet proteina s, ca macar valoarea acesteia sa fie de actualitate ( fiind si singura care mi-a facut probleme ), apoi mai vedem ce spune si d-na doctor.

Eu cred ca abia pe 24 martie o sa ajung la dansa, doar ca nu stiu daca o sa reusesc sa ajung la 5.30 acolo....sper ca la un 7.00-7.30, sa nu fie prea tarziu.

Multumesc frumos si bafta in continuare.

Kali Mera spunea...

Nu e tarziu la ora aia. Eu prefer sa ma duc dimineata devreme pentru ca trebuie sa ma intorc la ore, iar scoala mea este departe rau de Fundeni.

Parerea mea: decat sa dai niste bani pe o analiza, mai bine te duci la Fundeni si-i ceri parerea. E posibil sa vrea mai mult decat atat. Daca poti, ia trimitere de la medicul de familie (pentru linistea ta) si, la prima analiza, mie mi-au cerut 35 de lei, care se achita la casierie, in alta cladire. Du-te oricand dimineata, dar ar fi bine sa nu mananci inainte de analiza, iar seara cel tarziu ora 21.00. Bine, asta e regula generala.

Oricum te hotarasti sa procedezi, iti tin pumnii! Daca pot ajuta cumva, nu ezita, te rog.

Ana spunea...

Ahhh, Kali Mera!

De-ar fi cei 35 de lei problema...

O sa incerc sa iau si o trimitere de la medicul de familie ( doar ca e cam...si ma cam bate gandul sa o schimb inainte de a incerca sa facem bebe, ca sa nu fiu nevoita sa mai trag de pe urma ei).

Am o "trimitere" de la medicul meu ginecolog. Am pus ghilimele, pentru ca este doar o hartie cu istoricul meu ( un mic rezumat ), parafa si semnatura medicului si in josul paginii scrie ca imi recomanda controlul la d-na dr. Uscatescu in vederea prescrierii de Clexane.

Cat despre Proteina S, oricum trebuie sa o fac....acum sau la recomandarea d-nei doctor...tot trebuie facuta. Si cum nu sunt din Bucuresti, ma gandesc ca e mai bine asa, sa o am facuta....sa fie un mic pas spre ceea ce o sa ma indrept ;)

Multumesc inca odata!

O sa mai intru pe aici si daca e sa mai am ceva nelamuriri, o sa indraznesc sa te mai deranjez.

Ai grija de tine si de bebe si sa auzim numai de bine.

Multumesc mult pentru informatii. :* Te pup :*

Anonim spunea...

buna...ma numesc Andreea si am 25 de ani...am cautat in seara asta pe google ceva informatii despre dna dr Uscatescu,si asa am ajuns aici. mi a atras f mult atentia cum ai vb despre dumneaei,si prin asta imi dai f multa incredere. eu voi merge vineri dimineata la Fundeni. incerc de ceva vreme sa ajung....eu am avut un avort spontan la 11 sapt si o sarcina oprita in evolutie la 8 sapt....chiar inainte de a fi mireasa....groaznic....dar a trecut.....in fine,ideea e ca medicul meu de fam si medicul ginecoloc m au trimis la Fundeni...am sunat acolo sa aflu detalii despre program si de ce anume am nevoie...mi s a zis ceva si despre analize...dar nu am f multe...adica am complexul torch,cateva analize uzuale care se dau la inceputul sarcinii si cam atat...eu vreau(si presupun k si medicii care m au trimis aici) sa aflu ce pb am,daca am vreo pb...dc am pierdut 2 sarcini una dupa alta....imi doresc f tare un bebe...si cat mai rpd...daca m ar ajuta Dumnezeu...crezi k imi poti da vreo informatie,dupa tot ce am scris aici? iti multumesc anticipat! :*

Anonim spunea...

ginecolog....scuze :D

Anonim spunea...

Buna. Am aflat de Dna Uscstescu de curand. Kali, te tog sa ma ajuti cu o info - treb sa merg acolo cu analize curente ? Crezi ca pot merge la Dna Dr. si, ptr inceput sa vb cu dansa despre problemele pe care le-am avut ? Multumesc mult, Nicole.

Kali Mera spunea...

Nici nu stiu ce sa-ti spun, Nicole. Eu am mers cu analizele facute. Cele mai interesante, ca sa zic asa, erau cele genetice. E bine sa dai un telefon acolo (nu stiu interiorul, dar cred ca te ajuta centralista) si sa intrebi direct. E asa un du-te-vino acolo, ca bietele femei misca de parca ar fi pe roti...

Unknown spunea...

Buna.
Si eu o cunosc (ca pacient) pe doamna doctor Dima din studentie (doar de vreo 23 de ani).
Doi Oameni am apreciat si admirat fara limite in toata viata mea- unul dintre ei este doamna Dima Luminita.
Din ce motive? Responsabilitate, constiinciozitate, profesionalism, inteligenta, bun simt, prietenie si multe altele...
Ca sa se stie!

Unknown spunea...

Interesant ce se scrie pe aici..si eu la fel ..pe zece mai am fost mireasa pe cinci mai am pierdut sarcina imediat am.favut trombofilia la.polisano sb si rezultatul.patru mutatii pozitive...am luat aspenter ac folic si femibion unu si pe 2iulie am ramas insarcinata...am fost ieri la.ginecolog care mia mai dat arefam si mia zis ca e ok pana pe 13august cand vibe hematoloaga din concediu ...dr catana despre care am auzit tot numai cuvinte de lauda ...insa mie putin frik si as incerca si la dr uscatescu va rig mult daca aveti un mail ... mihaela200807@yahoo.com multumesc

Kali Mera spunea...

nu am nici mailul, nici telefonul dnei doctor. De obicei, ma duc acolo dimineata, la ora 6 fara ceva. Du-te cu incredere, cu siguranta te va ajuta una dintre asistente.

Irina Candea spunea...

Buna,

In final ai nascut cu Dr. Pechi? cum ai luat legatura cu dl doctor? Mi-a fost recomandat si mie acest medic si nu stiu cum pot lua legatura cu dansul.

Multumesc!

elena spunea...

si eu sunt pacienta dnei doctor uscatescu,si la fel ca si voi cele care ati fost la dansa sunt multumita de faptul ca te primeste fara trimitere,fara spaga si citeste tot dosarul care il ai.eu am o anemie si lipsa unor vitamine. singurul lucru care mie imi e greu,este drumul pe care il fac lunar la bucuresti,ba la analize,ba dupa rezultat.d-na doctor nu sta prea mult de vorba cu tine,eu de fiecare data in max 5-10 min terminam.ma insel eu,sau pt faptul ca am doar cateva vizite la dansa nu are cum sa isi dea cu parerea fara toate analizele?a,si inca ceva,dna dr nu are cabinet?pe mine ma vede tot timpul acolo unde se recolteaza.

Kali Mera spunea...

Pe toate cred ca ne vede acolo. Nu stiu dc are un cabinet, dar daca a avut cred ca a renuntat la el in favoarea pacientilor. Ai vazut ca nu lasa pe nimeni pe coridor, toti sunt invitati inauntru. E nevoie de spatiu. In privinta parerii medicale, nu stiu ce sa zic, nu e domeniul meu, cred ca are nevoie de o gama de analize ca sa poata lua o decizie medicala corecta.

Anonim spunea...

Sarcina usoara Kali Mera. Ti-am citit povestea...si eu sunt una dintre pacientele doamnei dr.Uscatescu.Datorita dumneaei, a echipei dansei si a domnului doctor Epure Alexandru de la Polizu astazi am un baietel de un an. Intr-adevar mai rar astfel de oameni

Unknown spunea...

Buna ziua, imi puteti confirma daca informatiile mai sunt de actualitate? Adica pe dna dr Uscatesvu o pot gasi la Fundeni de luni pana vineri de la 6 dimineata?! Multumesc

Unknown spunea...

Buna ziua, imi puteti confirma daca informatiile mai sunt de actualitate? Adica pe dna dr Uscatesvu o pot gasi la Fundeni de luni pana vineri de la 6 dimineata?! Multumesc

Kali Mera spunea...

Nu am mai ajuns acolo de un an aproape. Insa ma indoiesc ca s-ar fi schimbat ceva in programul doamnei doctor. Imi pare rau ca nu va sunt mai de ajutor.

symo spunea...

buna fetelor, eu merg la d-na dr dar niciodata nu am fost mai devr de 7 pt k nu aveam cum sa ajung...maine voi merge din nou la dansa...deci la 7 este cu siguranta :*

Mari.C spunea...

Buna
Sper ca acest post mai este urmarit ; anul trecut am fost diagnosticata cu trombofilie mutatie v leiden heterozigot; in timpul sarcinii am facut tratament cu clexane 0,4 si la un momendat am schimbat cu innohep de 0,45 ; in cazul in care cunoasteti pe cineva care are nevoie de innohep mi au ramas 9 seringi pe care le ofer gratuit.
Scrieti mi un mail pe adresa mari.coman@yahoo.com si vi le trimit cu mare drag; pe mine m au ajutat enorm ; pe 08.01.2015 am nascut un baitel sanatos!

Kali Mera spunea...

Felicitari! Sa va traiasca si sa fie sanatos! Frumos gestul tau de a dona innohep-ul! Preiau anuntul pe fb, daca esti de acord

Raluca spunea...

Buna Kali Mera. Te rog imi poti trimite un numar de contact al tau pe adresa raluca.dinica@yahoo.com? Am nevoie sa ma ajuti cu cateva informatii despre cum ajung la doamna doctor. Sunt foarte dezorientata , eu nu am nicio analiza facuta insa m-au trimis sa imi fac la dansa un consult hematologic. Nu stiu in ce consta si nici actele necesare nu stiu..trimitere, asigurare...habar nu am. Te rog mult.

Anonim spunea...

Buna seara . Am aflat de curand de Doamna Doctor Uscatescu vreau si eu un nr de telefon al dansei , stiu ca lucreaza la Fundeni dar programul nu il stiu . Sunt gravida si am nevoie de dansa pt ai arata niste analize de trombofilie si sa vorbesc cu dansa . Daca ma poate ajuta cineva ma puteti gasi la adresa de mail madalina_bruneta19@yahoo.com....
Multumesc !

ileana spunea...

Uscatescu@gmail.com acesta este email ul si va raspunde in aprox 2 saptamani. Lucreaza de la ora 06:00. Puteti gasi detalii importante pe site ul http://comunitate.desprecopii.com/forums/topic/146753-trombofilia-o-cauza-a-infertilitatii-77/?fromsearch=1

Anonim spunea...

Ma puteti ajuta va rog cu o informatie.As vrea sa ajung la dna dr Uscatescu si as dori sa stiu ce analize ar trebui sa am.Le-am facut deja pe cele specifice trombofiliei(profil trombofilie ereditara si sindrom antifosfolipidic).In afara de acestea ce ar mai trebui?ce analize se mai fac in spital?Este indicat sa am si eco morfofetala de prim trimestru?

Kali Mera spunea...

Eu m.am dus cu tot ce am avut la momentul respectiv (20 sapt). Asta includea morfo, analiza genetica si analize curente. Adica tot dosarul de gravida

Anonim spunea...

Si a mai fost nevoie de analize?sau s.a uitat pe dosar si a prescris tratament?si eu am analize genetice,eco,coagulograma...cam tot ce e nevoie.

Kali Mera spunea...

Nu. Face dumneaei ce analize mai crede de cuviinta. Cu siguranta face INR-ul

Anonim spunea...

Inca ceva...trebuie trimitere de la med de fam sau adeverinta de salariat?

Anonim spunea...

Buna! A mai fost cineva de curand la dna dr uscatescu? Stiti cumva daca si-a schimbat programul? Multumesc!

Anonim spunea...

Pana la urma analizele facute acolo se platesc sau trebuie trimitere ca sa fie gratuite?
Eu nu sunt insarcinata inca si as vrea sa stiu ce riscuri presupune mutatia pe care o am. Credeti ca dna.Dr. va sta sa imi explice? Am inteles ca nu prea sta la discutii si mi-e teama sa nu plec nelamurita de acolo.

Kali Mera spunea...

Nu stiu ce sa zic în legătură cu timpul pe care îl poate acorda Dna doctor. În general acolo e multă lume. Avea însă consultații în privat, la Medsana, parca. Nu am mai ajuns la dumneaei si nu mai sunt la curent din păcate.

În privința trimiterii, mai mult de o trimitere la 3 luni nu poți obține de la medicul de familie, fiind vba despre ceva cronic.

Eu m.am decis să merg în privat. Dacă fac ceva în sensul asta, scriu aici, poate e de folos informația si altcuiva.

Primăvara frumoasa!

Anonim spunea...

Multumesc mult pentru raspuns!
Tot nu m-am lamurit daca platesc analizele care se fac la fundeni. Mi s-a spus sa fiu la ora 6 acolo si ca se vor face niste analize...
Ce analize se fac standard si daca se platesc? Mi s-a spus ca nu imi trebuie trimitere...
Primavara frumoasa si dvs.!

Anonim spunea...

Buna, puteti va rog sa imi trimiteti si mie adresa de email a doamnei dr. Uscatescu? Multumesc frumos! biadim20@yahoo.com

Eu spunea...

Eu am fost de curand la d-na doctor...programul este la fel...adica la 6 deja d-na doctor este acolo ... mă monitorizează la fiecare 10 zile ...adica imi recoltează analize si in o ora imi zice daca e bine si ce trebuie sa fac... mentionez ca acum am 34 de săpt de sarcina...la început m-am dus cu bilet de trimitere de la medicul de familie ..aveam facute analizele facute ..adica profilul ereditar II din care reiese ca am mutatia factor v leiden heterozigot...am avut ca tratament pana in sapt 32 aspenter 150 mg si după d-na doctor m-a trecut pe clexane 0.4...

Nicoleta spunea...

Buna ziua ! Sunt noua aici, insa va rog din suflet daca stiti sa mi recomandati un doctor bun pentru inseminare artificiala in Bucuresti? Va multumesc din suflet!!!

andreea spunea...

Bună ziua

andreea spunea...

Mai este cineva aici???

Kali Mera spunea...

Buna dimineața, mai este cineva :)

Cris D spunea...

Buna.
Mai urmareste cineva post-ul aceata?
Le d-na dr. O mai gasin la Fundeni?
Eu am pierdut in urma cu 1 sapt o sarcina, oprita din evolutie, la 17 18 saptamani. Momentan nu avem rezultatele analizelor patologice dar ecografic si din analizele clasice bebele era ok...
As vrea sa stiu daca doar cu analizele clasice care se fac in aceste saptamani de sarcina as putea merge la d-na dr si mi se mai fac acolo analize sau ar trebui sa am deja niste analize deja facute cand merg la dansa?

Kali Mera spunea...

Nu mai stiu nimic, din păcate, după ce "m.am văzut cu sacii în căruță", n.am mai ajuns la Fundeni. Ce stiu sigur este că se uita pe toate analizele pe care le ai și îți face si acolo. Te îmbrățișez si îți doresc să te liniștești puțin, ca să faci loc în viața ta unui nou miracol. Pupicel!

Anonim spunea...

Bună ziua,fetelor!
Scriu pentru prima data pe acest Blog.
Sunt într o mare dilema.
Poate mă ajutați cu un răspuns.
În octombrie suntem programați la FIV în Grecia iar medicul de acolo ne a recomandat sa facem teste genetice pentru a stabili dacă sufăr de trombofilie.
Am colaborat la început cu alta clinica din Grecia care nu mi au dat sa fac teste de trombofilie ci doar
coagulometrie,Protrombina,INR,Time Quiq etc.si toate au ieșit în limite normale,însă la sfatul unei prietene mi am făcut pachetul de trombofilie 14 la număr în afară de natural killer și ce credeți?
Am mutațiile MTHFR pozitive,PAI-1 pozitiv,fibrinogen 455-Gpozitiv,ATR pozitiv,și încă o genă.
Aceste teste le am făcut la Genetic Center.
Sincer nu mă așteptam deoarece eu nu am sarcini pierdute dar nici nașteri.
Am avut un avort la cerere când sarcina ajunsese la 3 luni cu muuult ani în urmă.
Ceea ce mi se pare ambiguu este faptul ca sângele meu se coagulează normal,testele de coagulometrie sunt bune,am făcut și Proteina C și S și sunt bune inclusiv,ATTP cu toate astea la genetic îmi spun ca am risc de trombofilie.
Ceva nu e în regulă.
Mentionez ca analizele de coagulare le am făcut la doua centre diferite.
Din experiența voastră ce părere aveți?
O sa ajung la dr.Uscatescu dar pana atunci as vrea o părere de la voi.
Va mulțumesc

Kali Mera spunea...

Si la mine timpul quick, inr etc au ieșit bine, până acum o lună, când am făcut trombembolism pulmonar cu multiple infarcte. Desigur, nu luăm tratament anticoagulant, ca "n.am timp de astfel de prostii". Îți recomand să mergi pe rezultatele celor de la genetic center. Si sa învețe toată lumea din prostia mea...

Unknown spunea...

Bună ziua,
Sunt însărcinată în 13 săptămâni și medicul ginecolog mi-a recomandat un consult la hematologie pt o suspiciune de risc de a dezvolta hipertensiune mai târziu. Mi-a dat pachetul de analize de trombofilie de facut si mi-a zis ca ar fi mai bine să îl am când ajung la hematolog, ca sa nu fac doua drumuri. Am tot citit de Dna de uscatescu și nu mi-e clar dacă atunci când mergi la fundeni la ea, îți dă să faci analizele acolo, gratis și te cheamă mai tarztâ in aceeasi zi pt rezultate? Sau este mai bine sa vin direct cu rezultatele?
Întreb pt că sunt vreo câteva sute de lei în privat aceste analize și dacă ar exista și varianta lor decontata, mi-ar conveni mai bine... De asemenea, la ce secție ar trebui sa o găsesc pe Dna doctor? Sau daca întreb de dânsa la poarta mă poate ghida cineva? Mulțumesc!

Kali Mera spunea...

Sa le luam pe rand...
1. Analizele genetice nu stiu sa fie decontate. La un moment dat, exista un proiect de genul asta la spitalul universitar (municipal). Nu stiu prea multe despre el.
2.la fundeni itibface alte analize uzuale, nu genetice. Dacă ești însărcinată, te preia ca prioritate si se străduiește să.ti dea repede rezultatele, să nu stai prea mult pe acolo.
3. Secția se numește Hematologie, era undeva la etajul doi în clădirea din stânga celei principale (cea principala are casieria, dacă întrebi de ea, o găsești repede). Sigur cineva de la pază te va îndruma spre clădire. Nu stiu câți din ei stiu cine e Dna doctor, dar Hematologie or ști unde e.

Sarcina ușoară! Multa sănătate!

PS. Dacă are cineva date actualizate, ar fi minunat...

Unknown spunea...

Stie cineva cat Costa pachetul genetic pt trombifilie?

Unknown spunea...

Bună seara , am și eu tromboza venoasa profundă din 23 mai 2018 și după 5 luni de tratament cu anticoagulante cheagul de sânge de la piciorul stâng persistenta. Ști cineva dacă d-na doctor uscatescu mă poate ajuta în aceasta problema dacă merg la dânsa???

Kali Mera spunea...

Nu stiu, dar sigur e cea mai potrivită să găsească o soluție

Alexandra Covaci spunea...

Buna!
Daca mai sunteți active, as avea rugămintea sa mi spuneți, ca rog, daca am efevtuae deja analizele specifice trombofiliei ( la clinica genetic center), pot merge cu ele la dna Dr Uscatescu? Menționez ca acelea au fost recomandate de catre med hematolog si ginecolog. Rezultatul fiind interpretat de catre med henahematolog. Am primit in mai tratament cu aspenter( dar nu mi-a fost ok de la el si ulterior înlocuit cu adprin cardio 100) eu am pierdut doua sarcini, prima la 4 sapt iar a doua la aproape 2 luni.nestiind exact cand voi ramane însărcinând, ambii medici au recomandat sa continui cu tratamentul ( aspirin cardio si elevit 1). Voiam sa stiu daca dste suficient sa merg cu analizele de trombo la dna dr Uscatescu....
Mulțumesc!

Alexandra Covaci spunea...

Buna!
Daca mai sunteți active, as avea rugămintea sa mi spuneți, ca rog, daca am efevtuae deja analizele specifice trombofiliei ( la clinica genetic center), pot merge cu ele la dna Dr Uscatescu? Menționez ca acelea au fost recomandate de catre med hematolog si ginecolog. Rezultatul fiind interpretat de catre med henahematolog. Am primit in mai tratament cu aspenter( dar nu mi-a fost ok de la el si ulterior înlocuit cu adprin cardio 100) eu am pierdut doua sarcini, prima la 4 sapt iar a doua la aproape 2 luni.nestiind exact cand voi ramane însărcinând, ambii medici au recomandat sa continui cu tratamentul ( aspirin cardio si elevit 1). Voiam sa stiu daca dste suficient sa merg cu analizele de trombo la dna dr Uscatescu....
Mulțumesc!

Alexandra Covaci spunea...

Buna!
Daca mai sunteți active, as avea rugămintea sa mi spuneți, ca rog, daca am efevtuae deja analizele specifice trombofiliei ( la clinica genetic center), pot merge cu ele la dna Dr Uscatescu? Menționez ca acelea au fost recomandate de catre med hematolog si ginecolog. Rezultatul fiind interpretat de catre med henahematolog. Am primit in mai tratament cu aspenter( dar nu mi-a fost ok de la el si ulterior înlocuit cu adprin cardio 100) eu am pierdut doua sarcini, prima la 4 sapt iar a doua la aproape 2 luni.nestiind exact cand voi ramane însărcinând, ambii medici au recomandat sa continui cu tratamentul ( aspirin cardio si elevit 1). Voiam sa stiu daca dste suficient sa merg cu analizele de trombo la dna dr Uscatescu....
Mulțumesc!

Alexandra Covaci spunea...

Buna!
Daca mai sunteți active, as avea rugămintea sa mi spuneți, va rog, daca am efevtuae deja analizele specifice trombofiliei ( la clinica genetic center), pot merge cu ele la dna Dr Uscatescu? Menționez ca acelea au fost recomandate de catre med hematolog si ginecolog. Rezultatul fiind interpretat de catre med hematolog. Am primit in mai tratament cu aspenter( dar nu mi-a fost ok de la el si ulterior înlocuit cu adaspr cardio 100) eu am pierdut doua sarcini, prima la 4 sapt iar a doua la aproape 2 luni.nestiind exact cand voi ramane însărcinata, ambii medici au recomandat sa continui cu tratamentul ( aspirin cardio si elevit 1). Voiam sa stiu daca este suficient sa merg cu analizele de trombo la dna dr Uscatescu....
Mulțumesc!

Alexandra Covaci spunea...

Nu stiu stiu de ce apar
mesajele de mai multe ori!

Kali Mera spunea...

Buna, Alexandra! La mine au fost suficiente analizele de la genetic center si trimitere de la medicul de familie.

Unknown spunea...

Buna seara va rog din suflet sa ma ajutati cu o problema grava. Fetita mea de 14 ani a fost diagnosticata cu pirpura henoc schonlein in stare grava. A fost internata la targoviste unde i s a pus zeci de diagnostice . Dupa multe investigati au descoperit aceasta purpura grava . Daca cineva stie ceva despre aceasta boala va rog din suflet sa ma ajutati.

Anonim spunea...

Buna ziua, are cineva cumvs o adresa de mail a doamnei doctor Uscațescu?!Mersi